Monday, January 16, 2012

ape yang buat saya rindu terengganu?

mmm entry kali ni memang membuat saya sambil menaip sambil telan air liur


first,saya teramat nak makan nasi dagang pure buatan TERENGGANU...dengan ikan AYA@TONGKOL dengan kuah nasi dagang terengganu letak cili padi dan belimbing buluh...pergh...memang meletop...

image googled
image googled

next saya rindu nak makan lagi Nasi lemak Ikan 
 owh my faveret ever...nasi lemak ikan aya @ tongkol dengan bilis,kangkung celur,telur...pergh..kecur air liur...dengan sambal yang best...wah...nasi lemak kat bulatan ladang memang dalam bayangan...
image googled

pastu faveret saya yang memang tak boleh nak blah ialah Laksa Kuah Putih 
mau saya xnangis kalau teringat kat terengganu...adoi la...bila la nak dapat keje best dan menetap kat terengganu..

image googled

selepas laksa saya nak makang yang memang popular gila nih...kerepok lekor yang lepas gentel terus goreng..bukan yang rebus dulu baru goreng...wahhh sungguh buat perut pening...
image googled
pastu ape ag yea kalau dalam hal makan yang saya rindu?...mmm kena pikir dulu...bab lain yang saya rindu terengganu memang penting ni...
 Pantai Batu Buruk yang menenangkan..bila tension je...turun rumah start kete sapa pantai ni...memang mendamaikan...
image googled

haa saya da ingat saya rindu nak makan nasi minyak...kat kl ni mane ade pagi-pagi orang jual nasi minyak...nasi minyak lauk daging...kalau lauk daging memang best tapi bab kate cousin saya...kalau daging keras macam selipar jepun baik xpayah...

image googled

kemudian lagi dan lagi rindu nak minum air tuak aiskrim kat cendering hampir2 ngan rusila tu pergh...menguji keimanan betul...makan plak ngan lempeng...wah sungguh mabeles...
image googled
image googled
 kalau bab kuih saya nak makan kayu keramat
image googled

lagi saya rindu nak makan kuih qasidah...nenek saya buat memang xde tandingan...kuih ni mahal sekarang kalau dulu murah je...kat kl ni xde la...xpernah jupe
Image googled
lagi dan lagi x10kali
ikan singgang ikan aya wah best sunggoh la..makan dengan budu...memang xtengok kiri kanan...
image googled

dah la saya nak stop dah...sebab da pening pikir pasal rindu terengganu...99% pasal makanan...memang menggemukkan saya yang gemuk...nak kata kat kl ni makanan xbest kenapa saya gemuk jugak duk sini...?mmm no komen..


6 comments:

  1. ayong lupe pulut lepa, sotong celup tepung, tepung bungkus, cendol pulut n etc............sedapnyeee! khamis ni elly balik! yeay! :)

    ReplyDelete
  2. btw, ayong, elly nk nasi dagang dalam daun pisang!!!!!! sgt sedaP!!!!

    ReplyDelete
  3. hahahah...elly pun...terliur ngat ngan semua makanan tganu...kalu elly jadi ayong, elly balik gak tganu...xtahan la ngidam gini...hehehhe

    ReplyDelete